Dienstag, 18. Mai 2010

Das tapfere Schneiderlein - Sieben auf einen Streich / The gallant tailor - Seven at one blow

Meine Bead-Soup-Partnerin ist die wunderbare Lampwork-Künstlerin Marieke, der ich mit meine Lampwork-Gelump nun wirklich nicht kommen wollte. Ich habe daher überlegt, dass sie sich vielleicht über eine geperlte Perle freuen könnte. Und da ich mich farblich mal wieder nicht entscheiden konnte, habe ich mir ein Beispiel am tapferen Schneiderlein genommen und gleich sieben auf eine Streich produziert.

My Bead-Soup-Partner is the wonderful Lampwork-Artist Marieke. The minute I saw her work I knew that I couldn't send her my amateur-beads. So I thought maybe she would like a beaded bead. I couldn't decide on a color so I took an example by the gallant tailor and made seven at one blow.

















Zwei "Le Scoop" nach der Anleitung von der wundervollen Peetje - two "Le Scoop" from Peetjes wonderful pattern.














Eine Lolita von MPetit 

A Lolita from MPetit


Und vier Lunabeads von Mu - and four lunabeads from Mu


















Jetzt muss ich nur noch entscheiden, welche ich Marieke schicke - So now I only have to choose which one I'll send to Marieke.

Kommentare:

Julianna Cannon hat gesagt…

They are beautiful, Stefani!!

Silke hat gesagt…

Die sind wirklich wunderschoen. How big are they?! : ) Silke

steufel hat gesagt…

Das Pärchen 25mm und die anderen 20 mm:-) LG Stefanie

Silke hat gesagt…

Oh, Krimis mag ich auch! Ich habe sogar eine ganze Sammlung auf deutsch hier zu Hause... Hugs, Silke

Malin de Koning hat gesagt…

Wow - those beaded beads are magnificent!
Super-nice und sehr seht schööööön!

Legatoria TASSINI hat gesagt…

Che belle e coloratossime, mi piacciono molto. Brava!!!
Alessnadra

stregata hat gesagt…

What a great collection of beaded beads!!

sharon hat gesagt…

OMG Steph!! These are soooo incredible and beautiful! She will love any of them!

Cindy hat gesagt…

So happy to have found your blog through the Bead Soup blog party. I participated in the first one. I love that you translate in English as well...so now I can practice my German by reading your blog! I lived in Germany (Wiesbaden) for 5 years, and do not have the opportunity often to hear German.
Your beaded beads are just incredible. Have fun with this party!
Cindy
www.sweetbeadstudio.com

maybe-beads hat gesagt…

Da fiele es mir auch schwer eine Entscheidung zu treffen, wer das Haus verlassen muss. Da warst Du wirklich ein tapferes Schneiderlein ;-)

Rebecca hat gesagt…

Die sind zehr schoen! I am sure your partner will be thrilled!

Julianna Cannon hat gesagt…

Hey Steph~ I love your blog and work so I left a surprise for you on my blog. :)

Doris hat gesagt…

Hi Stefanie,
wunderschöne Perlen, bin schon gespannt, was du bekommst bei der bead soup party
Grüßle
Doris

Yael hat gesagt…

Stefanie, I saw those little bead balls (die Kugeln) just know and I find them soooo pretty! WOW! Are they difficult to make? Yo are such a master in it!!