Freitag, 28. Mai 2010

Provence

Bis Sonntag bin ich alleine, denn mein Verlobter ist auf einer Geschäftsreise in Frankreich und ich vermisse ihn. Da habe ich mich an die schöne Zeit erinnert, die wir beide vor zwei Jahren in der Provence hatten und wusste plötzlich, was ich mit einer meiner geperlten Perlen und dem Herz-Anhänger anfange, den ich gestern gemacht habe. Außerdem musste ich an einen wunderschönen Halsreif denken, über den Mary Jane
vor ein paar Tagen gebloggt hat. Meine Version hat mehr und unordentlichern Draht, da mich dieser Teil an die rauhe und karge Berglandschaft erinnert.


Till Sunday I'm home alone because my fiancé is on a business trip in France and I miss him. I remembered the beautiful time we had together in the Provence two years ago. So suddenly I knew what to do with one of my beaded beads and the heart charm I created yesterday. And I remembered the beautfiul collar Mary Jane  blogged about a few days ago. In my version there is more and messier dark wire because this part reminds me of the harsh and sparse mountain scenery that is part of the Provence. 











































Der gehört genauso zur Provence wie der liebliche, sanfte Teil. Den sollen die geperlte Perle, die Lampwork und Süßwasserperlen symbolisieren.Wenn ich sie anschaue, muss ich an die wunderbaren Farben der Felder in der Provence denken und rieche einen Hauch von Lavendel.Und an wen mich das Herz erinnert, könnt Ihr Euch sicher denken...XOXO


The colors of the sariribbon and the lampwork-beads, the freshwater-pearls and the beaded bead resemble the lighter, softer side of the landscape. I think about the colors of the fields in the Provence and smell a scent of lavender when I look at them. And I think you can make an educated guess of what or whom the heart reminds me...XOXO




















Kommentare:

Legatoria TASSINI hat gesagt…

Che originale! Molto bella, hai una fantasia sfrenata.
Alessandra

Melissa Meman hat gesagt…

Very pretty! Love that big beaded bead :)

Nicki hat gesagt…

Sehr schön - bin mal gespannt, wie das am Hals aussieht (sehe ich ja vielleicht bald). Ist jetzt mal endlich deine Suppe angekommen? Und Glückwunsch nochmal zu deinem Gewinn... habe immer noch nicht angefangen mit meiner Kette, muss mir noch etwas den KOpf zerbrechen.

Studio Sylvia hat gesagt…

Beautiful colours Stefanie. Thank you for explaining the symbolism makes the viewing more emotional.

sharon hat gesagt…

Yes Steph, your beaded beads are special...just beautiful, and I love this whole combination!

stregata hat gesagt…

Lovely work, Stefanie! Inspiration is truly everywhere.

maybe-beads hat gesagt…

Ach ja, die Provence. Schon schön ist es da und die Farben und Formen der Kette rufen tolle Erinnerungen wach. Gut gelungen.

Barbara Lewis hat gesagt…

Stefanie, Thank you for visiting my blog ... otherwise I would not have found yours. I LOVE your work and have spent some time following links and seeing such beautiful eye candy. I'm going to be making regular visits to see more!

Denise Yezbak Moore hat gesagt…

I absolutely love this necklace. The colors are vibrant and beautiful. The texture you created is fabulous! I hope your site will translate this message.

Denise

missficklemedia.com hat gesagt…

This is wonderful! I love the "messy" wraps and the connection to the mountains.

Vintage Blue Studio hat gesagt…

I love this piece! It's so vibrant and fun! Thanks for stopping by my blog I'm so glad I know about yours now!

Charlene hat gesagt…

What caught my eye was the dark messy wire wraps - however the entire piece is gorgeous.