Samstag, 24. Juli 2010

From luck, carelessness and a little spark / Über Glück, Nachlässigkeit und einen kleinen Funken

















A while ago I was a hell of a lucky girl and won a giveaway from the beautiful Mary Harding. And besides being incredible talented she is a generous lady too. Instead just sending me the promised ceramic pearls she added three of her adorable pendants as a surprise. 

For einiger Zeit habe ich echt Glück gehabt und über das Blog der wundervollen Mary Harding ein grandioses Giveaway gewonnen. Sie war so freundlich und großzügig und hat mir nicht nur die Perlen geschickt, sondern obendrein noch drei ihrer wunderbaren Anhänger.



















But I have to admit I'm also sloppy and sometimes careless. So Mary, please, I'm so sorry - from the bottom of my heart - that I haven't come back to you earlier to thank you, but I got caught up in life and totally forgot the beautiful and thoughtful present you sent me. 

Aber ich muss zugeben, dass ich nicht nur ein Glückspilz bin, sondern auch schlampig und nachlässig. Also, Mary, bitte verzeih mir, es tut mir so Leid, dass ich mich nicht früher gemeldet und mich bedankt habe, aber ich war so mit dem üblichen Alltagsstress beschäftigt, dass ich Dein wundervolles Geschenk total vergessen habe.

But then I read this post from Becky who invites us all to get some creative sparkles every friday at her blog. And I was sparked!

Aber dann habe ich diesen Post von Becky gelesen, die uns alle einlädt sich jeden Freitag auf ihrem Blog durch ihre Anregungen inspirieren zu lasen.

Last Friday she gave us the following sparks 
 
1. *Creative Spark* Color(s)-
Teal and/or Orange 
2. *Creative Spark* Word or Phrase-
Float
3. *Creative Spark* Wire or Stringing Material(s)-
Brass Wire and/or Ribbon
4. *Creative Spark* Bead Type(s)-
Ceramic
5. *Creative Spark* Shape(s)-
Oval

and I immediatly thought about Marys beads and pendants. So this bracelet was born. I worked along with these sparks: a little bit teal/green (the ceramic pearls), oval (the freshwater-pearls), ribbon (the pink piece of sari-ribbon) and ceramic(Marys sutff). And I think the overall feeling is float. So thank you, Becky for reminding me and Mary, I'm so in love with your gifts. Everytime I look at this bracelet it put a smile on my face.

Als ich Keramik las, musste ich sofort wieder an Marys Perlen und Anhänger denken und dieses Armband war geboren. Danke Becky fürs Entzünden der Gedanken und Danke, Mary, für Deine Geschenke. Immer wenn ich das Armband trage, zaubert es ein Lächeln auf mein Gesicht.



Kommentare:

stregata hat gesagt…

Lovely earthy bracelet!!! Love the clover pendant!

Doris hat gesagt…

Das ist mal wieder ein tolles Stück, Kompliment
Grüßle
Doris

Silke hat gesagt…

That is just gorgeous!! I love the colors and the whole beach theme - makes me relaxed just looking at it!! Happy Weekend!! Love, SIlke

Perlentick@koeln.de hat gesagt…

Das Armband ist traumhaft schön und erinnert mich an den Schmuck, den es auf Lorelei's Blog zu sehen gibt. Da hast Du wirklich ein Menge toller Steinchen gewonnen. LG Ruth

SharonP hat gesagt…

Beautiful work, Stefanie!

The Gritty Bird hat gesagt…

Oh Stefanie! It is just GORGEOUS.

I am so glad & honored that with my little sparks you were not only reminded of such lovely gifts but that you created such a lovely piece!

Thanks so much for playing along. I look forward to see what you create next time!

TAKE CARE.

Regina hat gesagt…

Lovely beads and lovely bracelet! Nicely done.

Nicki hat gesagt…

echt schön. Hab was für dich auf meinem blog....

Alesha hat gesagt…

Oh, lovely, lovely, lovely! So glad you joined in on the Friday Sparks! I was so tickled to see your bracelet. It is gorgeous!

Thanks for sharing,
Alesha

Rebecca hat gesagt…

It's absolutely lovely! Really pretty and I think you've definitely captured 'float'.

Pretty Things hat gesagt…

Oh my gosh, that ROCKS!!!!! Mmmm. Delish.

Diane hat gesagt…

Stephanie....the colors are gorgeous! I know what you mean about life getting in the way, as sometimes it just happens!
diane
xoxox

Marbella Jewelry Designs hat gesagt…

beautiful work! i love it!

Cindy hat gesagt…

So cool to see you joined in with Becky's Creative Spark Friday! Your bracelet is gorgeous...so many textures and details... just love it!