Mittwoch, 7. Juli 2010

Türkise Schleifen / Turquoise Ribbons












For the lower part of the bracelet I sewed two strands of sarisilk together. Then I made a chain out of little beads and 26 ga oxidized copper wire and sewed it on top of it. The charms are made of 24 ga copper-sheet  that was treated with my new blue patina from modern options (love it!) then sprayed with a satin sealer and waxed.

Für den unteren Teil des Armbands habe ich erst zwei Saristreifen zusammengenäht. Danach habe ich eine Kette aus kleinen Perlen und 26 ga oxidiertem Kupferdraht gemacht und noch oben drauf genäht. Die Anhänger sind aus  24 ga Kupferblech, das ich mit meiner neuen blauen Patina von modern options behandelt habe (ich liebe sie!) und danach mit seidenmattem Acrylspray und Wachs versiegelt habe.


















For the upper part I braided three strands of sariribbon together and as an accent I added one string of sari yarn.

Für den oberen Teil habe ich drei Saristreifen miteinander verflochten und als kleinen Akzent noch einen Streifen Sarigarn hinzugefügt.










And that what it looks like worn - und so sieht es getragen aus:

Kommentare:

Yael hat gesagt…

You are so creative - unbelievable!
I like the color combination and the abundance of texture! Very pretty!!

Nicki hat gesagt…

deine ideen sind unerschöpflich, scheint mir. SIeht super aus. Und ich bin echt neidisch auf deinen Kurs am Wochenende. Ruf mich doch Samstag mal an, und erzähl wie es war....

Christine hat gesagt…

I just love what you do with sari silk ribbon and cords! This is beautiful!

stregata hat gesagt…

You are really the queen of sari silk, Stephanie! The texture is wonderful on this bracelet!

Mary Newton Designs hat gesagt…

Beautiful, Stephanie! My favorite color:)

Sara hat gesagt…

I love the bracelete very very nice I like the color blue and green and the texture. I´sorry for my english.

sharon hat gesagt…

The color and texture takes my breath away Steph!! So beautiful!

Studio Sylvia hat gesagt…

Wonderful combination of colour and texture.

Doris hat gesagt…

Was soll ich da noch sagen: einfach toll!!!
Grüßle
Doris

Pretty Things hat gesagt…

You never cease to amaze me!

Marieke hat gesagt…

Such a beautiful combination, it's totally amazing

Malin de Koning hat gesagt…

Wonderfully exciting and different. Very inspiring! Very Creative! Very Beautiful!

Frau Fuchs hat gesagt…

Hi Stefanie
hab Deine mail zu Hause...mein Handgelenk misst 17cm Umfang.
Darf ruhig locker sitzten.
VG
Gisela :-)))

P.S......tauschen könnten wir auch...kannst mich ja mal besuchen www.kugelbunt.blogspot.com

Rebecca hat gesagt…

A.M.A.Z.I.N.G.!!!

Silke hat gesagt…

Goooooorgeous!! You always make things that are exactly my colors. I love this!! All this work you are doing with the sari fabrics is amazing! Happy weekend! Love, Silke