Samstag, 4. September 2010

Hatched / Frisch geschlüpft



  
Tuesday night we are going to Turkey and the last few days I just admired the Aegian Sea on photos all over the internet wishing I would be already there. But I have to wait a few more days - so I've made a necklace with those colors instead.

Dienstag Nacht fliegen wir endlich in die Türkei und ich habe die letzten Tage damit verbracht die Fotos der Ägäis im Internet zu bewundern und mir gewünscht, ich wäre schon dort. Aber ich muss noch ein paar Tage warten, so habe ich stattdessen ein Kette in diesen Farben gemacht.

I put together blue agate roundels, a agate column and some turquoise chrysocolla roundels, some copper washers in different sizes, wrapped links with sari-ribbon and for the pendant I made a little nest.

Für die Kette habe ich blaue Achat-Rondelle, eine Achat-Walze und ein paar türkise Chrysokoll-Rondelle, Dichtungsringe aus Kupfer in verschiedenen Größen, mit Sari-Seide umwickelte Links zusammengemacht. Als Anhänger habe in eine selbstgemachtes Nest genommen.

 
And I had one of my beaded beads left that fitted the color scheme. 
 
Und ich hatte noch eine meiner geperlten Perlen, die wunderbar ins Farbschema passte.


That necklace flies with me to Turkey - that's for sure - Und die Kette kommt auf jeden Fall mit in den Urlaub, das ist mal sicher.




Kommentare:

Mary Newton Designs hat gesagt…

It's so beautiful, Stephanie! Have a great trip!

Pretty Things hat gesagt…

First, those colors are so incredibly vibrant -- I just love them! And then, I love all the interesting bits of the necklace -- definitely not boring and certainly a statement piece! Well done!

Regina hat gesagt…

What glorious colors! Have a wonderful time in Turkey, I am sure it will inspire you in so many ways.

Janet hat gesagt…

That is Such a wondefful necklace!
Really nice! Im having a Giveaway right now..if your Intrested come over and have a looksee! Have a wonderful trip!

Doris hat gesagt…

ganz tolle Urlaubskette, kann mir das Meer schon vorstellen und wünsche dir eine tolle Zeit
Grüßle
Doris

Inge hat gesagt…

Wunderschöne Farben. Dir einen schönen Urlaub, Inge

Perlentick@koeln.de hat gesagt…

Grossartige Kette, gefällt mir sehr gut. Die Details sind mal wieder grandios. Wünsche Dir einen wunderschönen Urlaub, ganz lieben Gruß, Ruth

Heather hat gesagt…

Gorgeous colors and all my favorites. I have been so inspired by your use of fibers in your jewelry. Please come over and see what you helped me create. I mentioned you so you should get some traffic too!!
Thank you for sharing your creativity!!

sharon hat gesagt…

Such gorgeous rich colors Steph! You create glorious movement in this piece!
Thank you for your kind words, and have a wonderful trip!

Valerie hat gesagt…

Wunderschöne Kette!
Schönen Urlaub wünsche ich! (meine Urlaubstage sind leider vorbei...)

Mein Perlentraum hat gesagt…

Deine Kette ist sehr kreativ, super Materialmix

SharonP hat gesagt…

Lovely and rustic! Have a wonderful seaside vacation!

Blacklady hat gesagt…

Hi,
mann die sieht ja total raffieniert aus. Ganz klasse zusammenstellung. SUPER
lg karin

eve hat gesagt…

I just love the colours in this piece, and the silk is also gorgeous, hope you have a good holiday wish it was me,x

Cindy hat gesagt…

Absolutely stunning!! I just love all of the wire components and that vibrant blue! Have a wonderful time in Turkey...I have never been there and I'm looking foward to hearing your adventures.

Rebecca hat gesagt…

Absolutely glorious! I love these colours so much, I hope you enjoy wearing such a wonderful piece on holiday!

Robin hat gesagt…

Pretty necklace!

Anja hat gesagt…

Wann ist ein Post wirklich gut, wenn man noch ein paar Tage später an die coole Kette denkt.

LUCY hat gesagt…

Tienes un blog maravilloso, unas ideas geniales, me encantan tus trabajos.....saludos y felicitaciones.....