Freitag, 3. Dezember 2010

Let's hop


A few weeks ago the wonderful Erin fromTreasures Found invited everyone to her Blog Hop "The Challenge of Color". We could choose a color family to work with like blue, green, brown, etc. Based on our choices Erin provided us with color palette chosen just for us. The task was to create jewelry using the palette in any percentage of color that we liked and to select a name from the color-palette to name the piece. Okay - and I'm sure that will be a total surprise for all of you :-) I chose purple and green.

Vor ein paar Wochen hat die großartige Erin von Treasures Found uns alle zu einem Blog-Hop "The Challenge of Color" eingeladen. Wir konnten uns eine Farbfamilie aussuchen. Bassierend auf dieser hat uns Erin dann eine eigene Farbpalette zusammengestellt. Die Aufgabe war, daraus ein Schmuckstück zu machen, wieviel Prozent der Farben wir verwenden wollten, blieb uns überlassen. Außerdem sollten wir einen Namen aus der Farbpalette für das fertige Stück wählen. Ich weiß, das wird Euch jetzt alle fürchterlich überraschen :-) Ich habe mich für lila und grün entschieden.

Here is the palette, Erin send to me - Diese Palette hat mir Erin geschickt:


And here is my Clear Amethyst Charivari. Und hier ist mein Clear Amethyst Charivari



My inspiration was a traditional bavarian jewelry called "charivari" - my dad was from Bavaria, so is my fiance.

Meine Inspiration war das bayrische Charivari. - mein Vater war aus Bayern, mein Verlobter ist es auch.

I worked with three different ribbons - some of them cotton, some of them silk - gunmetal chain and metal beads and hearts. The rest are huge glass beads, mother-of-pearl rings and howlite heishis.

Das Armband besteht aus drei verschiedenen Bändern - manche aus Baumwolle, andere aus Seide - einer Metallgliederkette und Metallperlen und -herzen. Der Rest sind fette Glasperlen, Perlmuttringe und Howlith-Heishis.


Erin, thank you so much for doing this hop, working with this delicate colors brought back spring. 

Erin, vielen Dank für diesen Hop - das Arbeiten mit diesen wunderbaren Farben hat mir den Frühling zurückgebracht.


So please hop with me and visit all the other participants and their pieces - you won't regret it. Eye-Candy everywhere:-)

Schaut auf jeden Fall auch bei den anderen Teilnehmern vorbei - Ihr werdet es nicht bereuen - Augenschmaus überall:-)

Kommentare:

Cindy hat gesagt…

Yours is a gorgeous, absolutely one-of-a-kind piece!! You made something so fabulous with this fun color palette... it's really right up your alley. I love all of the various dangles. I'm glad you shared the link to the traditional Bavarian bracelet - I was not familiar with them. I sure wish I could visit Bavaria, now that you mention it (or anywhere close by!).....my parents and sister will be in Germany in just a few weeks (and I'm jealous!).

stregata hat gesagt…

I never would have guessed that you would chose purple and green. LOL! Great piece and a very modern charivari - prior to Octoberfest this year I happened to be in Munich and was showing my sister, who was visiting, dirndl. Well, they had plenty of them in purple and green, so your bracelet is a perfect match!

Perlen und Pinsel hat gesagt…

Da hast du eine perfekt Farbwahl getroffen, und ein wunderwunderschönes Armband gezaubert. Ein solcher Augenschmaus, schmacht...Und das behaupte ich nicht nur, weil ich Bayerin bin...

Doris hat gesagt…

ein ganz wundervolles Stück und wenn es nicht schon deine Lieblingsfarben wären, würde ich sie nehmen.
Grüßle
Doris

Fundstücke hat gesagt…

....oder ich....geniale Idee...geniales Armband....so etwas würde mir auch Spaß machen!!!!!!!!!
LG Karola

Mommy Life With 5 hat gesagt…

Stopping by from Boost your Blog Friday !!! I'm loving your jewelry:) I'm also your newest follower !

sharon hat gesagt…

Gorgeous piece Steph! Love that springy combo and that ribbon is perfect!

lunedreams hat gesagt…

Gorgeous!! Love the ribbon--you always have such wonderful textures in your pieces! I like the MOP rings too, adds extra interest.

Perlentick@koeln.de hat gesagt…

... ich würde sagen, die Umsetzung ist Dir 1A gelungen. Mein 1. Eindruck, bevor ich den Text gelesen habe: lila-grün und irgendwie bayrisch. Alles richtig gemacht und superschön geworden. Ganz lieben Gruß, Ruth

Imaginative Jewelry hat gesagt…

I love the combination of materials you used. Nice bracelet!

Nicki hat gesagt…

supi - das klimpert bestimmt toll, wenn man das am arm hat. und ne schöne geschichte dahinter.

Elisabeth hat gesagt…

Beautiful and fun! So missing Germany this time of year - it's magical to be in Germany in December!

JeannieK hat gesagt…

Any jewelry with ribbon or silk just make me swoon. It reminds me of being out on a pinic and it's a beautiful spring day.

Mary K. McGraw hat gesagt…

What a great job you did with the color palette you were given.

My Life Under the Bus hat gesagt…

It reminds me of a happy picnic! SO cheerful - Happy Blog Hopping

Giveaways for Mom hat gesagt…

Following from Boost my Blog Friday!

http://www.giveawaysformom.com

TesoriTrovati hat gesagt…

Stefanie - So thrilled when you hopped on board this color train! I love the soft pretty colors in this palette I sent you. I always wanted a room in purple and green (but my mother thought I was nuts and painted it blue with blue carpet...the last color I would have chosen!). This does look like a fresh spring day. I hope you will consider hopping with me again sometime! Thank you for sharing your color with the WORLD! Enjoy the day!
Erin

Kristen hat gesagt…

Love the way you brought those colors together!

Lisa Godfrey hat gesagt…

I love this color combination and your bracelet is so gorgeous!

Missy hat gesagt…

beautiful inspiration!

Missy
Blending Style, Celebs and Fashion
http://thefashionfusion.blogspot.com

Silver Parrot hat gesagt…

Very pretty! Love the colors and the use of the different ribbons!

Sofia's Ideas hat gesagt…

How beautiful! I'm now following you through the Boost My Blog Friday Blog Hop! I hope you'll do the same! You can find me @ http://sofiasideas.com/

Sofia's Ideas

Brandi hat gesagt…

This is so fun! The green and purple really pop against each other - lovely!

BooBeads hat gesagt…

I love green and purple together and you added awesome texture in there with ribbons, chain and charms!
Awesome!

Thanks for stopping by my blog! Nice to meet you :)

N Valentine Studio hat gesagt…

What a bright happy combo of colors! Love the ribbon it adds a really unique flair to it!

Pretty Things hat gesagt…

OOOOH, colors I love! You did such a lovely job (as always) -- this is dreamy!

EB Bead and Metal Works hat gesagt…

The colors are awesome - I loved how you incorporated the textiles with the gunmetal chain! The bracelet is awesome!

I LOVE color! hat gesagt…

Your color chalenge piece is stunning. It is a collage of materials right down my street. Love it, love it,
Be Blessed

SandysColoringBox.blogspot.com

Releases by Rufydoof hat gesagt…

Wow what striking colours. I don't normally like purple but I love your piece. Well done!

Karyn
Australia

Holly hat gesagt…

Purple and green is (are?) one of my favorite color combinations too! Not that I work with it much, but my wardrobe is filled with it...and this would be a perfect match! What a beautiful bracelet. I do so love your style :)

Lisa Crone hat gesagt…

Oh my goodness! This is gorgeous!! I love how you use fibers in your beaded jewelry! I just took a picture of a friend's knit hat today that had a bunch of yarn dangles on it and wondered if I could use that as inspiration for a bracelet and now I know I can, THANK YOU FOR THE CONFIDENCE!

Crystal hat gesagt…

So pretty!

Lei hat gesagt…

I'm here from tatertots and Jello. I love your jewelry! It's so fun and funky!

Marianne hat gesagt…

Your bracelet is beautiful. I have never seen mediums blended like that and now I want to make one too. Btw it is fun to read German too, it has been almost 15 years since I last had German in school and I must admit that I was never any good at it.
Thank you for sharing at Tatertots and Jello.

Anonym hat gesagt…

Ich habe vor kurzem kam in Ihrem Blog und lese mit. Ich dachte, ich würde mein erster Kommentar zu schreiben. Ich weiß nicht, was ich sagen soll, außer dass ich gerne gelesen. Nice Blog.

Anonym hat gesagt…

Was für ein schöner Beitrag. Ich liebe das Lesen dieser Arten oder Gegenstände. Ich kann t abwarten, was andere zu sagen haben.

Anonym hat gesagt…

tres interessant, merci

Sandra hat gesagt…

*g* Damit erklärt sich auch Dein Vorschlag meine süßen Kuckucksuhren-charms in einem Charivari zu verarbeiten. Ehrlich gesagt, den Begriff hatte ich schon gehört, ich musste es trotzdem erstmal nachschlagen. Bin halt ein Hessenmädel, eingewandert aus dem Siegerland (also alles immer noch Nassau)und im Deutschen Brauchtum eher weniger bewandert. Obwohl, ausgerechnet meine gute Freundin aus Texas sorgt dafür dass ich meine Kenntisse aufpoliere - ihre Vorfahren stammen nämlich aus der Tschechei und überwiegend aus Deutschland!

Ich liebe es übrigens wie Du mit Stoffen arbeitest, da hab ich mich noch nicht rangetraut.

LG,
Sandra