Sonntag, 5. Dezember 2010

A steampunk christmas


As you know I'm absolutly fond of vaccum tubes. With christmas getting nearer and nearer here is my version of a steampunk christmas.

Wie Ihr wisst, bin ich ein absoluter Fan von alten Radioröhren und da Weihnachten immer näher rückt, gibt es diesmal meine Version einer Steampunk Weihnacht.

Besides the little tube the pendant consists of wonderful hand painted ceramic beads form Peru - love those little candy canes and christmas trees. The tube is decorated with my favorite red czech glass rounds. The chain is a lightweight commercial gunmetal chain.

Neben der Rühre besteht der Anhänger aus wundervollen handbemalten Keramikperlen aus Peru - ich liebe diese kleinen Zuckerstangen und Weihnachtsbäume. Die Röhren habe ich noch mit meinen roten Lieblingsperlen verziert. Die Kette ist gekauft, aber schön leicht:-).


I like here long and short - Ich mag sie - lang und kurz


.

Kommentare:

Nicki hat gesagt…

na die ist echt süss geworden. Die Anhänger sind toll - aus dem Netz?
Die Kupferringe von meiner Blog hop kette sind keine Ringe sondern ne Kette - kriegst du bei Paula. Und so einen Kurs will ich nochmal machen. Muss ich dir mal erzählen - war echt gut.

Audrey hat gesagt…

I love it!! That is just way cool! The tree and the candy cane really make it festive :)

Georgina hat gesagt…

I love it. You've been able to combine both Christmas and Steam Punk very successfully!! What a great idea! Hope to see more.

Doris hat gesagt…

bist ein echter Glückspilz mit deinen Radioröhren und die Kette gefällt mir supergut
Grüßle
Doris

Recycling jewelery girl hat gesagt…

that is really cool!

Palimpa Lim hat gesagt…

Na, bei Dir weihnachtet es ja schon ordentlich, liebe Stefanie!
Die Kette gefällt mir sehr gut, und ich freue mich schon darauf, zu sehen, was Du noch so an Weihnachtlichem aus dem Hut zauberst;)
Ganz liebe Grüße,
Janna

sharon hat gesagt…

I knew I would be seeing that vacuum tube soon! And you again made it very cool...really festive Steph! I love it!

Missy hat gesagt…

love the little tree!

Missy
Blending Style, Celebs and Fashion
http://thefashionfusion.blogspot.com

Pretty Things hat gesagt…

Those. are. AWESOME!

Melody hat gesagt…

Oooh, I love this.

Erin hat gesagt…

Very cool! Love it!

Cindy hat gesagt…

I LOVE long necklaces, and this is absolutely amazing - you are so very creative, Stef!

QueenB hat gesagt…

I'm your newest follower from Thursday hops!

Cute necklace- love it!

www.mamalovesherbargains.com


PS I actually can understand some of the German in this post- thought I'd forgotten most of what I learned in college but I guess not!