Donnerstag, 13. Januar 2011

Valentine reloaded


As some of you may noticed I tend to repeat myself when I'm hooked on a stlye. So here is another member of my valentine charm-series, this time copper/brass with green and blue.

Wie ein paar von Euch vielleicht gemerkt haben, neige ich dazu, mich zu wiederholen, wenn mich ein Stil gepackt hat. Daher hier ein weiteres Mitglied meiner Valentins-Bettelarmband-Serie, diesmal in Kupfer/Messing und blau-grün.

Once again I braided scraps of recycled sari-ribbon with some brass-chain together. This time I've chosen vibrant greens and blue hues. And I made a little handcut and hammered copper-heart-charm (love them too - Janna :-)).

Wieder habe ich Sariseide Streifen mit einer Messingkette verflochten - diesmal in leuchtenden Grün- und Blautönen. Und ich habe ein kleines Kupferherz gemacht (Ich liebe die auch, Janna :-)).


The other charms are a mix of faceted czech crystal-beads in blue and green, agate-roundels, czech glass-beads in green and blue, some copper-washers, a mzuri-paperbead and a huge MOP-disk, a handmade sari-silk-tassel a brass heart and some howlite-heishis.

Die anderen Charms sind ein Mix aus tschechischen Kristall- und Glasperlen in Blau und Grün, Achat-Rondelle, Kupfer-Dichtungsringe, ein selbstgemachter Sari-Troddel, eine Mzuri Papierperle und eine fette Perlmutt-Scheibe, ein Messing-Herz und ein paar Howlith-Heishis.


Fun for the wrist - Spaß fürs Handgelenk:-)



P.S Doris, the green nailpolish was empty, so no pics from my nails:-) Doris, der grüne Nagellack war alle, daher kein Foto meiner Nägel:-)

Kommentare:

Nicki hat gesagt…

Das ist toll. Aber noch besser fand ich das Foto von dir im Schafanzug (habe grade mal die letzten posts gelesen). Werd bald gesund. Nicki

Mary Newton Designs hat gesagt…

Very cute! I love the heart!

Facing50Blog.com hat gesagt…

The colours on this bracelet are 'wunderbar'.
I came by to thank you for your comment on my last post. Getting up and finding comments from people is almost nicer than writing the post. It gives you a real feel of comradry.
Thanks again
Carol

Miss Val's Creations hat gesagt…

Gorgeous! I love it! ~Val

Perlentick@koeln.de hat gesagt…

Wunderschön dieses Armband und die satten Farben - jetzt kann der Frühling kommen. Ganz lieben Gruß, Ruth

stregata hat gesagt…

So frühlingsfrisch! Yummy!

Fundstücke hat gesagt…

Oh Stefanie.....du machst mich immer wieder glücklich mit deinem Schmuck!!!!
LG Karola

Perlen und Pinsel hat gesagt…

Ach wiederhole dich doch nur immer wieder, ich schau sie mir auch immer wieder gern an.. Super Farben und klasse Stil. :-)

sharon hat gesagt…

These are my fav colors ever! lOVE THAT LONG DANGLY FABRIC CHARM....this is wonderful!

Sharon P hat gesagt…

You always create such amazingly colorful bracelets~ they cheer me up just looking at them!

Doris hat gesagt…

oh, das ist so wunderschön geworden, auch ohne den passenden Lack !!!
Grüßle
Doris

Birgitta Lejonklou hat gesagt…

fantastic colors <3 !!

Missy hat gesagt…

such fab colous x

Missy
Enter my £50 giveaway!
http://thefashionfusion.blogspot.com

Audrey hat gesagt…

I think I need to feature your shop on my blog!!

Pattie hat gesagt…

Great piece, and the colors are perfect!

OneCraftyFox hat gesagt…

Ich mage deine style!! Noch eine schöne Schöpfung, ich liebe diese Farben!

Musings By Michele hat gesagt…

Beautiful. new follower

http://musings-by-michele.blogspot.com/

Seams Inspired hat gesagt…

So pretty! Reminds me of peacock feathers...gorgeous. Thanks for sharing. Visiting from BMBF at Design It Chic. Happy Friday! :o)

RAMTAMTAM hat gesagt…

das ist ja ein traum!!!!

glg anke

Joni hat gesagt…

very lovely items. i love jewelry like this.

i am a new follower. come by my place and follow back if you like.

http://sixcherriesontop.com

BeeCute hat gesagt…

Im a new follower from blog hop! Would luv the follow back
http://www.beecute1.blogspot.com

Anja hat gesagt…

blaugrüne Kostbarkeit, Neptuns Töchter hätten sicherlich gerne eines von dieser Art. ;-))

Vagabond Carnival hat gesagt…

Beautiful! You make such gorgeous things and I love what you're doing with the mix of textures and materials.

I also wanted to let you know that you have been awarded The Stylish Blogger Award and The Versatile Blogger Award. Stop by and grab your buttons!

diane cook hat gesagt…

Stefanie...your colors are stunning! Hard to think how Valentine's Day is fast approaching!